سیستم نگهداری و تعمیرات بهبود

02188272631   09381006098  
تعداد بازدید : 50
3/4/2023
hc8meifmdc|2011A6132836|PM_Website|tblnews|Text_News|0xfdff199e01000000f50a000001000100

مدیریت دانایی در بستر یک تجربه واقعی

Knowledge Management and e-learning on the test bed of practice 

تهیه و تنظیم : شرکت پاکسان 


شرکت پاکسان در حال ورود به مرحله انتخاب ، استقرار به کارگیری یک نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی   Enterprise Resource Planning ( ERP)  است. این پروژه در حال تعریف و شکل گیری  است.

           

این پروژه بنابه ماهیت موضوع خود یعنی بحث ERP کلیه جوانب و ابعاد شرکت را تحت تاثیر قرار داده و به نوعی می توان از آن به عنوان  یک تغییر بنیادین  در شرکت یاد کرد.

مسیری که طی خواهد شد، تماماً و سراسر چالش برانگیز و در نتیجه سرشار از یاد گیری خواهد بود. برای تمام اعضای درگیر مستقیم در پروژه  و برای تمام کسانی که به شکلی دیگر به صورت غیر مستقیم  از آن متاثر خواهند شد.

بحث یادگیری سازمانی  ، سازمان یادگیرنده و یاد گیری یادگیری، عناوینی است که در طول این پروژه و در مواجهه با چالش های این تغییر بنیادین و یافتن راه حل های هر چالش ، بارها و بارها تکرار خواهد شد.

در طول این مسیر یک دانش سازمانی خاص پاکسان خلق خواهد شد که بسیار ارزشمند است و ازآن پربارتر                           فرآیندی است که این دانش را خلق ، حفظ و نگهداری کرده و توسعه خواهد داد.

موقعیت مناسبی است که این تجربه ثبت شود و از نتایج آن در یک همایش مرتبط به عنوان یک مورد واقعی بهره برداری شود. ثبت این تجربیات برمبنای یک مدل ایجاد و راه بری سیستم پشتیبانی یادگیری صورت خواهد گرفت ، و به نحوی تدوین خواهد شد که قابلیت استفاده مجدد و توسعه آن در موارد مشابه وجود داشته باشد.

محورهای مرتبط با این پیشنهاد به شرح زیر می توانند ،  قلمداد  شوند:

-         ابزارها و نرم افزارهای مدیریتی  و کاربرد آن در مدیریت دانش و تحقیق و توسعه

-          ایجاد ، کسب، حفظ و توسعه دانش

-         توسعه کارکنان دانشگر و لزوم آن در توسعه پایدار

در این پروژه می خواهیم یاد گیری های حاصله را مستند کنیم و با مدیریت لایه های مختلف این دانش که در ترکیب با دانش قبلی اعضای گروه پیشاهنگ از پاکسان و از محیط، جریان جدیدی  از دانش پاکسانی را روان خواهد کرد، به طور عملی و بدون نظریه پردازی « مدیریت دانایی » را تجربه کنیم و این تجربه را به دیگران نیز عرضه کنیم.

 

این پروژه و منابع اصلی دانایی آن را به لایه های زیر می توان تقسیم کرد:

 

 

ـ دانش فردی

ـ دانش موجود در پاکسان

ـ دانش شیمی

ـ روش های کاری و تجربی

ـ دانش فرمولاسیون محصولات

ـ دانش بازاریابی و فروش

ـ دانش قابل کسب از محیط امروزین  جهان

 

 


دانش  حاصله  از یاد گیری انجام شده در پروژه ،

انتخاب ، استقرار و به کارگیری نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی

 

برای آن چه که قرار است در پنجمین کنفرانس مراکز تحقیق و توسعه R&D کشور در اول و دوم آذر ماه 84 توسط شرکت ما ، پاکسان، عرضه شود، خوب فکر کر دیم.

            چه چیزی بالاتر از این هدف می تواند وجود داشته باشد که در یک سازمان. مسیرهای توسعه و خلق دانش نشانه گذاری  شود، تا برای پیمودن دوباره آن، نیازی به تکرار تجارب قبلی وجود نداشته باشد.

            به بیانی بسیار ساده و مختصر ما در مورد خلق ، نگهداری و توسعه « دانش  سازمانی » بحث می کنیم.

ما در حال طی کردن  مسیری برای انتخاب، استقرار و به کارگیری یک نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی  هستیم ، اگر چه  ممکن است که تا زمان برگزاری کنفرانس در دوم آذرماه 84 تکمیل نهایی کار انتخاب صورت نگرفته باشد. ولی اعتقاد داریم که نحوه‌ی برخورد با چالش های پیش روی ما در این امر مهم، که پایه گذار تغییراتی بنیادین  در شرکت پاکسان خواهد شد، اهمیتی در حد و اندازه نتایج اولیه این فاز از پروژه خواهد داشت.

یادگیری های ما در ضمن طی کردن این مسیر ، ارزش بسیار دارد. این یک مسیر توسعه ای است که در طی کردن آن دانش فردی ما زیاد می شود. چون با مقولاتی سرکار  خواهیم داشت که قبلاً نداشته‌ایم. طرح این مسیر کسب دانش بیرونی به عنوان یکی از محورهای کار ما اهمیت زیادی دارد. چون مدلی کلی برای کسب دانش فردی است و در سایر موارد نیز کاربرد عام خواهد داشت.

در طی کردن این مسیر دانش گروهی  ما زیاد می شود. مهم ترین  بخش آن مربوط به  نوع عام یادگیری جمعی است ، این قابلیت و نحوة  دستیابی به آن و نتایج  آن محور اصلی بعدی است که برای خود مدلی خواهد داشت و کاربرد  عام . در سطح بعدی طی شدن این مسیر دانش  سازمانی ما زیاد می شود. تجارب گروه های مختلف که هر کدام در مسیرهای فرعی این جاده حرکت خواهند کرد ، باید به شکل فراگیر مبادله  شود تا قابلیت یادگیری سازمانی در پاکسان ایجاد شود.

مهمترین بخش هر یک از این سه سطح محوری در مسیری که بر روی توسعه شرکت طی می شود، مدل سازی و تدوین روش هایی است که یادگیری های انجام شده را تثبیت ،  قابل ارائه ، اندازه گیری و ارزیابی کند.

ما ادعای زیادی نداریم. بر ای انجام  این کار ساده ، ساده به موضوع نگاه خواهیم کرد و در تلاش  پی گیر، آن را مستند خواهیم نمود . می خواهیم این تجربه را به محک آزمون بگذاریم و اطمینان داریم که اگر عنصر سادگی را در آن فراموش نکنیم، موفق می شویم. 

 

سیستم تعمیر و نگهداری سامانه تعمیر و نگهداری سیستم نگهداری و تعمیرات سامانه نگهداری و تعمیرات تعمیر و نگهداری نگهداری و تعمیرات سیستم تعمیرات تجهیزات سامانه تعمیرات تجهیزات سیستم نگهداری تجهیزات سامانه نگهداری تجهیزات سیستم مدیریت تجهیزات سامانه مدیریت تجهیزات سیستم مدیریت درخواست ها مدیریت درخواست های خرابی مدیریت درخواست ها کارتابل درخواست ها مدیریت درخواست های PM مدیریت درخواست های پی ام مدیریت درخواست های EM مدیریت درخواست های EM دوره PM دوره مراقبت و نگهداری دوره تعمیر و نگهداری کنترل پروژه تعمیر و نگهداری چک لیست چک لیست های نظارتی چک لیست های نظارتی تعمیر و نگهداری لیست های نظارتی تعمیر و نگهداری کارتابل مدیر تعمیر و نگهداری کارتابل مدیر نگهداری و تعمیرات کارتابل کارشناس تعمیر و نگهداری کارتابل کارشناس نگهداری و تعمیرات کد اموال کد فنی تجهیزات سیستم net سیستم نت سامانه net سامانه نت گزارش های تعمیر و نگهداری گزارش های نگهداری و تعمیرات
All Rights Reserved 2022 © PM.BSFE.ir
Designed & Developed by BSFE.ir